2024-03-28

Trafikskola Göteborg | Handledarkurs – Intensivkurs – Riskettan – Risktvåan-B96-BE

Körkortsutbildning på Hisingen, en stenkast från trafikverket

Riskutbildning del 1 Svenska & English

Riskettan hos Moderna Trafikskola på Hisingen

Riskettan på Moderna Trafikskola är tre timmar lång (effektiv tid). Vi bjuder på fika.

Vi kan maximalt ta emot 16 elever på en kurs. Kostnaden är 750: – /person.

Riskutbildningen är en obligatorisk utbildning bestående av en teoretisk och en praktisk del (den så kallade halkan). Riskutbildningarna är giltiga i 5 år efter det datum de är genomförda och upphör att gälla när körkortet utfärdas.

Vi har delat in vår riskutbildning 1 i tre delar: Trötthet, alkohol och andra droger. Efter vår riskutbildning 1 kommer du att få en ökad förståelse för hur alkohol, droger och trötthet påverkar din förmåga att köra bil.

Vi hoppas att du, efter att ha genomgått riskutbildningen hos oss, inte kommer att utsätta dig själv eller andra för fara genom att köra bil påverkad eller trött. Dessutom hoppas vi även att du själv ska kunna påverka människor du känner att inte heller köra bil påverkade eller trötta.

Vår Risketta här i Moderna Trafikskola hålls på svenska och English.
Efter genomförd kurs rapporterar vi elektroniskt till Transportstyrelsen att utbildningen är genomgången.

Kontakta oss för bokning eller rådgivning.

Nästa Riskettan Söndag 26/3 kl 9-12

Next Risk1 English Sunday 2/4 at 9-12